Vil de overleve sjokket?

Å potte om planter føles alltid litt risky. Av den enkle grunn at noen planter takler det bedre enn andre. Rotgrønnsaker for eksempel er ofte ikke det lureste å omplassere. Andre planter derimot bare nyter å få bedre plass (noen planter vil riktignok ikke ha ekstra plass, men hver sin lyst). Noen burde plantes om tidlig, mens andre planter bryr seg ikke noe om når de pottes om.

Paprikaplantene mine hadde fått gode røtter, noen av dem hadde fått blomster og alle burde vært pottet om tidligere fordi de har hatt dårlig plass en stund. Nå derimot, har de endelig fått sitt siste hjem. Tre havnet i den ene potten og fire havnet i den andre potten – to hadde stått sammen og var umulig å få fra hverandre og jeg ville ikke risikere å drepe dem før de får testet ut sine nye hjem. Foreløpig står de inne fordi paprika er varmeelskende planter og selv om det begynner å bli veldig behagelig ute er jeg litt bekymret for at de ville syns at natten er for kjølig. Dermed bor de fremdeles inn i stuen min og så håper jeg at de vil godta å flytte ut snart…

Grunnen til at de står på skurekluter er i tilfelle jeg søler når jeg vanner – vil ikke risikere å få stygt gulv og tenkte at det (forhåpentligvis) var en god nok løsning.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg