Varmt, men dyrt?

Noe jeg har tenkt på lenge og endelig fått gjort, er å henge opp en panelovn i stua. Det kostet selvfølgelig litt å kjøpe en ny panelovn, men jeg er lei av at det er så kjølig i stua om vinteren. Så jeg tenkte at jeg skulle gjøre noe med det (har jo bare bodd her i over åtte år…. – bedre sent enn aldri?). Etter litt undersøkelse både om ovn og pris bestemte jeg meg.

Med litt tips og hjelp fra min far har jeg nå montert min nye ovn. Veldig fornøyd med resultatet så langt – det ser i alle fall bra ut. Jeg håper jo at varmen blir sånn jeg har tenkt, en akkurat passe liten lunk. Hvor mye dyrere strømregningen blir aner jeg ikke foreløpig, men ved å bruke denne panelovnen blir det nok mindre bruk av en annen ovn jeg har stående midt på gulvet så jeg satser på at det jevner seg ut. Dessuten, en panelovn gjør ikke luften like tørr som den typen ovn jeg har brukt lenge nå så det ser jeg frem til. Føler alltid at jeg tørker ut (spesielt hendene) om vinteren.

Ja, jeg må gjøre noe med ledningen til ovnen så den slipper å ligge så rart på gulvet, men det kan jeg gjøre etterhvert.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg