Vårlig

Gikk en sakte tur på søndagen som var for å nyte den friske luften. Grunnen til at det gikk sakte er fordi jeg har vært litt syk og da blir det så mye hosting om jeg blir sliten. Så en rolig gåtur mens jeg titter rundt meg på naturens under og hører på all fuglesangen – føles som den beste medisinen. Lurte litt på hva fuglene gikk på riktignok for de var det futt i – kanskje de var høye på våren?

Siden jeg gikk søndag morgen møtte jeg omtrent ikke andre mennesker, så det var litt som å være alene i naturen – på en god måte. Fuglene var tidvis nesten overdøvende, men det føles så utrolig riktig når de tar helt av på den måten.

På morgenen i dag regnet det – noe jeg tipper jorda i hagen var glad for – det blir jo tørt og den trenger fuktighet. Siden det har begynt å bli så vårlig ute ser jeg veldig frem til å begynne å grave i jorda igjen. Når formen blir litt bedre kan jeg begynne å så i plantekassen min ute. Tross alt er det mulig å så enkelte ting før nattefrosten er omme…så salat, reddiker, gulrøtter, rødbeter og spinat er det jeg kommer til å starte så fort jeg orker. Joda, noen av tingene bruker noe tid på å vokse opp og bli spiseklare, men salat og reddiker tar bare en måned (skjønt, jeg vil tro de bruker noe lenger tid fordi nettene fremdeles har frost…). Har du fått med deg at jeg gleder meg til å gro spiselige ting ute igjen? Blomster også, men en ting av gangen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg