Varierende interesser

Det finnes mange spennende ting i verden; mange interesser og hobbyer en kan ha. Riktignok passer ikke alle hobbyer alle steder, men det betyr ikke at en ikke kan skaffe seg informasjon. Dessuten – for en del ting kan det være lurt å skaffe i alle fall noe informasjon før en starter med nye ting.

Så når jeg var innom biblioteket i går, lånte jeg med meg noen bøker.

Strikkebøkene burde ikke være overraskende (med mindre du aldri har vært innom her før – i så fall: Hei og velkommen). Noen vil kanskje også ha fått med seg at jeg har et mål om å kjøpe småbruk. På et småbruk vil det være mye å gjøre, og det vil være mange ulike deler å lære mye om.

For å gro mest mulig mat (og blomster – vi vil vel alle ha noe pent å se på; og dessuten finnes det spiselig blomster) – er jord og jordlivet den viktigste hovedkomponenten. Så å skaffe seg kunnskap om jord, hva god jord er, og hvordan en kan forbedre jord vil være en dyd av nødvendighet.

Dyr vil også være noe jeg gleder meg til å ha, og høner vil nok være først ut. Med tanke på at jeg aldri har hatt dyr før, kan det være greit å skaffe seg informasjon der også som med alt annet.

Bier hadde min bestefar når jeg var liten og jeg liker honning. Om jeg kommer til å tørre å ha bier er jeg litt usikker på, for jeg vil nok være redd for å bli stukket. På den annen side er bier viktige for blant annet pollinering – som igjen er viktig for å kunne gro både blomster, planter, få frukt på trær og mye annet.

Nå er det sånn med bibliotek – de stiller ut alle slags bøker for at folk skal bli nysgjerrige og låne de med seg. Med tanke på at jeg har hørt på musikken til Britney, og hun har vært mye omtalt, ble jeg nysgjerrig når den stod tilgjengelig så jeg tok med meg den også – mon tro hva jeg vil syns om den?

Pleier du å bruke biblioteket ditt?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg