Vanskelig å velge

I kveld skal jeg diskuterer boken Ready Player One av Ernest Cline i lesesirkelen jeg er med i. Alltid interessant å høre hva de andre damene tenker om de ulike bøkene vi leser – og vi har lest mye forskjellig etterhvert!

Jeg har en bokhylle full av uleste bøker, men ikke alle av dem finnes på norsk. Håpet mitt er likevel at jeg kan foreslå noe fra denne hylle som blir neste bok ut. Det er alltid litt utfordrende å finne en bok i løpet av fem minutter sent på kvelden som skal bli neste bok, så denne gangen skal vi prøve å ha med et forslag hver.

Mitt forslag tenkte jeg først at kunne være The Great Gatsby av Fitzgerald – den er tynn, jeg har den og det er en klassiker. Så innså jeg at jeg har prøvd å lese den før og ikke blitt fenget… Vi har tidligere lest Wuthering heights av Emily Brontë, så jeg tenkte at vi kan lese en av de andre søstrene: Anne Brontë med Agnes Grey fordi den har jeg også ulest i bokhyllen.

Likevel, jeg er ikke sikker på den heller, så jeg tror at mitt forslag i kveld blir The Monster Calls av Patrick Ness. Jeg vet den er prisbelønt, jeg vet det er lagd film av den, at den er oversatt til norsk og at det er en ungdomsbok (tror jeg). Den er nok en bok som står ulest i hyllen min, så hvorfor ikke? Jeg vet ikke så mye om den (som sagt: ulest…), men den handler om en gutt med en syk mor og en natt banker et monster på vinduet hans = jeg blir nysgjerrig.

Hvilke forslag de andre kommer med er jeg spent på, men uansett vet jeg at det blir en hyggelig kveld!

Hvilken bok ville du valgt å lese i en lesesirkel?

Takk for at du leser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg