Utsettelser…

Noen ting er lettere å utsette enn andre. For eksempel er det lettere å utsette å støvsuge enn å vanne plantene seom om støvsuging tar kortere tid enn å vann planter (jeg har mange…). Kanskje også litt fordi plantene må ha vann for å overleve, mens jeg overlever fint selv med et par hybelkaniner i et hjørne.

Istedefor å få dårlig samvittighet for alt jeg utsetter, har jeg begynt å gjøre andre fornuftige ting. Noe som gjør at noen dager utsetter jeg oppgaven med å ta opppvasken, men så støvsuger jeg istedefor. På den måten “slipper” jeg å gjøre det jeg absolutt ikke har lyst til der og da, men jeg får likevel gjort noe som må gjøres.

Totalt sett blir jo alt gjort, bare ikke i den rekkefølgen jeg opprinnelig tenkte å gjøre det.

Siden jeg ikke er noe supermenneske (finnes de egentlig, eller er det bare at vi tror innimellom at noen er det?), har jeg selvfølgelig dager hvor utsettelsene ikke akkurat er like fornuftige.

Jeg klarer fint å utsette å ta oppvasken med å se på YouTube og hekle istedefor. Noen ganger trenger man bare en pause og da kan det være lurt å være ærlig med seg selv. Innrøm at i kveld trenger jeg en pause og gjør det med god samvittighet. Du vet at du kommer til å gjøre fornuftige ting igjen i morgen, så ingen skade er skjedd.

Så lenge du har en balanse, er det utrolig hvor mye du kan få til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg