Uten mobil?

Lenge var jeg veldig avhengig av mobilen og sjekket den sikkert hvert tiende minutt – ikke veldig praktisk for å si det sånn.

Når jeg går tur, pleier jeg å la mobilen være hjemme så jeg ikke blir fristet til å se på den til stadighet. Ulempen er at jeg heller ikke pleier å drasse rundt på kameraet mitt, så det blir lite bilder når jeg går tur. Senest i dag var det mange bra bildemuligheter på min lille gåtur, men uten mobil eller kamera blir det lite bilder.

Andre ganger jeg er glad for at jeg ikke er avhengig av mobilen var for eksempel i jula – jeg tilbrakte tid med mine foreldre og min mormor uten å bli distrahert. Å nyte tiden vi har med andre mennesker er noe som noen ganger føles som om det er i ferd med å forsvinne.

Misforstå meg rett: jeg elsker å ha en mobil med internett, men jeg liker også å kunne legge den vekk og være i øyeblikket med andre mennesker.

Husker du å legge vekk mobilen og kun være sammen med andre mennesker noen ganger?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg