Ut av komfortsonen…!

Noen ganger er det fort gjort å bli sittende fast i komfortsonen litt for lenge. Jeg burde vite, for jeg gjør det omtrent hele tiden.

Det betyr ikke at det er noe galt med komfortsonen – det er en herlig sone å være i. En stund.

Om en blir for lenge i komfortsonen og aldri utfordrer den, har den en stygg tendens til å bli stadig mindre og mindre og mindre og … ja, du skjønner poenget?

Så hva har jeg gjort for å komme meg ut av komfortsonen denne gangen?

Noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge, men har vært litt for redd for å ta feil valg… selge huset mitt.

Huset mitt er herlig det altså; god planløsning, fin beliggenhet (en utsikt som alle uten jeg er imponert over), godt naboskap, kort vei til det meste (strand, skog, matbutikk, lekeplass, sentrum) og veldig solfyllt (husk solkrem når du sitter ute!).

Likevel, det har aldri egentlig vært helt huset for meg – jeg har ikke god nok plass til stor kjøkkenhage, frukt- og bærhage og kanskje noen høner…

Jeg har bodd her i over ti år nå, så nå er det på tide å ta en tur ut av komfortsonen og kanskje ta et oppgjør med frykten for å ta feil valg (det blir garantert mange feil valg i fremtiden – akkurat som det har vært i fortiden, men jeg håper jeg har lært av ting jeg har gjort så jeg i det minste gjøre nye feil). Jeg mener ikke å si at jeg kjøpte feil hus når jeg kjøpte for over ti år siden, men jeg har endret meg mye siden den gang og er spent på veien videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg