Trygt å kjøre igjen!

For omtrent en måned siden måtte en ting (fjær?) på bilen min byttes fordi den var knekt. Sånt skjer. Jeg dro på verkstedet og de fikset det. Siden det har jeg ikke kjørt mye, men de gangene jeg har kjørt….ny lyd har forekommet…

Jo flere ganger jeg kjørte, jo mer lyd ble det. Bilen min begynner å dra på åra, så den har litt lyder sånn dann og vann, men de lydene kjenner jeg. Nye, rare lyder er ubehagelig når det kommer til bil. Syns jeg i alle fall.

Så når den nye lyden kom, og den ble værre for hver gang jeg kjørte, ringte jeg i går for å få ny verkstedtime. Godt var det, for jeg fikk hastetime i dag morges. Kanskje ikke så rart – når en ringer til et verksted som har fikset bilen og sier at “etter at dere fikset bilen min kom det en ny, rar lyd i bilen” – er det forståelig at de vil forsikre seg om det ikke er noe de har gjort feil.

De hadde ikke gjort noe feil, men det var noe skrue-greier som ikke var blitt festet helt ordentlig. Så lyden og følelsen av at noe ikke satt helt fast som det burde – var riktig. Heldigvis var det superraskt å fikse for dem; og helt gratis for meg.

Liker bilverkstedet “mitt”. Hyggelige, serviceinnstilte og hjelpsomme (når jeg er der med bilen og det er noe galt, jobber de hardt for å forklare meg det så jeg forstår – og de vet når de kan slutte å forklare…).

Så nå føles det trygt å kjøre bilen min igjen. Heldigvis!

Kjør pent og forsiktig når du er ute med bilen 🛣️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg