Trippel trussel?

I området jeg nå bor er det en del jordbruk. Med jordbruk er det også en del dyr, ikke bare ulike planter.

Når jeg går tur har jeg en grusvei jeg liker å gå på (for da slipper jeg så mye asfalt) og da går jeg fordi jorder hvor det gresser okser. Siden et at mine (mange) mål er å få meg småbruk, tenker jeg det er greit å tenke gjennom ting (dyr og sånt…).

Okser, kuer og andre store dyr føles tidvis litt som en trippel trussel: store, potensielt farlige og fantastiske (dyre er de nok også). Andre ville kanskje byttet ut ordet fantastiske med klimatrussel fordi de promper så mye metan, men metan – selv om det er en sterkere drivhusgass enn CO2 – forsvinner det desto fortere.

Poenget mitt? Dyr er ålreight, men jeg tror jeg starter med mindre dyr som vil føles mindre truende når jeg får tak i småbruket mitt. Dessuten, en trussel for noen er kanskje helt dagligdags for andre.

Hvem som truer og hva en trussel går ut på kan dessuten også være subjektivt. Enhver sak har flere sider; minst tre: min, din og sannheten (og sannheten er ofte det første som ryker).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg