Tommelen ble for trang

Å strikke uten mønster kan tydeligvis være et sjansespill. Denne gangen ble jeg nesten fornøyd, men tommelen ble for trang. Så trang at den er ubehagelig å ha på seg 😢

Tommelen blir skviset – overraskende mye siden garnet er veldig mykt og godt. Garnet er forresten Rauma Babygarn av 100% merinoull. Jeg elsker merinoull! Mykt og varmt uten at det klør!

Bortsett fra tommelen er jeg veldig fornøyd med hvordan pulsvarmerne ble. Fast uten at det strammer. Dessuten er det gøy å ha lært å strikke fletter (eller kabler som det tydeligvis også kalles?). Tommelhullet har en tendens til å være litt så som så når jeg tar opp maskene, men det blir bedre for hver gang. Så det var ikke helt forgjeves, selv om jeg ikke kommer til å bruke disse. Lærte dessuten at garntykkelse og pinnestørrelse har mye å si for hvor stort hullet til tommelen blir og at det burde tilpasses. Det jeg ikke har funnet ut av er hvordan jeg skal klare å måle det når jeg ikke kan prøve hullet før jeg faktisk åpner det og da har jeg jo strikket ferdig resten først… Så har du noen gode tips eller kjerringråd ville jeg satt STOR pris på dem!

Takk for at du leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg