To-åringen er klar!

I fjor sådde jeg paprika. De grodde, fikk frukt jeg spiste og levde et greit nok liv (selv om de nok helst ville ønsket seg en større potte…).

Gjennom vinteren ble potten med paprikaene stående sammen med andre grønne inneplanter så jeg vannet den også automatisk. Når det nærmet seg våren tenkte jeg at jeg fikk vel endelig suse meg til å å kaste den, men da var det begynt å komme nye blader på den ene av plantene (de to andre var fullstendig døde).

Så nå har jeg en paprikaplante som i år er to-åring og den har endelig blitt klar med paprika nummer to av året.

Den jobber hardt med paprika nummer tre, men den har en litt mer pussig fasong og vil nok ta lang tid før den er klar. Om den klarer seg en vinter til å den litt for lille potten aner jeg ikke, men jeg vet heller ikke om det ville vært noen god ide å potte om nå som den er midt i vekstsesongen…

Hva tenker du? Burde jeg ta sjansen og potte om så den får større potte eller burde jeg bare la den være til den er ferdig med årets produksjon?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg