Tilvenning tar tid…

De siste dagene har jeg jobbet hardt med tilvenning – av å bruke briller fremfor å bruke linser. Med tanke på at jeg sikkert har brukt linser i over tolv år (tror jeg i alle fall) føles det veldig merkelig å bruke briller. Hele verden flyttet på seg i starten, men nå tror jeg øynene – og hjernen? – begynner å bli noe mer vant til briller. Å ha en dings som flytter seg frem og tilbake på nesebroen og bak ørene hele tiden er en veldig uvant følelse.

Nå er det over to uker siden jeg hentet brillene på butikken, men i helgen var første gang jeg klarte å bruke de hele dagen – og da gjorde jeg det to dager på rad!! Så snakk om fremgang. Målet fremover er å bruke enda litt mer tid på å venne meg til brillene og så ringe brillebutikken for å endre linseabonnementet mitt. I stedefor å bruke linser syv dager i uken er målet å gå ned til fem dager i uken – da vil abonnementet dessuten bli billigere. Hvor mye billigere er jeg ikke sikker på, men noe av målet med brillene er faktisk økonomisk.

Alle disse abonnementene en har blir mye penger totalt sett hver måned og dette er et mål jeg har for dette året (tydeligvis) – å gjøre et forsøk på å minske hvor mye jeg “automatisk” betaler hver måned. Har jeg månedlige utgifter jeg kan enten kutte helt eller i det minste nedskalere? Joda, å kjøpe brillene var ikke det billigste, men så lenge jeg tar godt vare på brillene vil det være billigere enn linser i lengden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg