Tid lar oss lære

Å lære noe kan går fort eller sakte (og noen ganger føles det som om læring ikke skjer i det hele tatt).

Fordelen med tid og at en selv blir eldre er at i løpet av tiden som kommer og går er det mye som skjer. Tid gir oss mulighet til å få erfaringer, lære av andre og oss selv og tid kan gi oss forståelse.

Noen ganger kommer forståelsen litt senere fordi det er ikke alltid en forstår ting en står midt i. Noen ganger trenger vi tiden det tar for å få avstand for å klare å se på det med erfaringens briller og få en bedre forståelse for hva som egentlig har skjedd.

Enkelte ganger vil vi for mye, for fort og resultatet blir deretter. Mens andre ganger kan fort og mye være en bra ting.

Det er hele tiden vurderinger vi må gjøre, men det er viktig å ta lærdom av det vi har erfart – både for å kunne gjenta bra ting, men også for å vite hva vi skal unngå av ikke bra ting.

Jeg har en tankefull lørdag i dag. Det er grått vær med regn ute og jeg sitter og funderer over livet mens jeg strikker – noe som tar tid fordi jeg strikker votter med mønster. Det er nemlig alltid tid for å lære noe nytt, noe en ikke har gjort før. Ta lærdom av det som går bra: jeg har forstått hvordan jeg skal strikke tommel, og ta lærdom der det er et forbedringspotensiale: ved mønsterstrikk strikker jeg utrolig mye strammere og må dermed ha tykkere pinner.

Har du latt tiden gi deg et nytt perspektiv på noe i det siste?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg