Tanketom strikking

Noen ganger har jeg et behov for å gjøre ting, men også å ikke tenke samtidig. Gjerne kan det også være noe nyttig. Sammen er ikke det nødvendigvis den enkleste kombinasjonen, rett og slett fordi de fleste ting fordrer at en tenker noe.

Heldigvis for meg er jeg ganske god på å strikke rettmasker – om garnet er greit nok (det vil si at det ikke lett deler seg) – trenger jeg ikke engang se særlig på strikketøyet. Jeg kan bare la hendene holde på mens jeg ser tomt ut i hagen (på snøen) og lar tankene fly akkurat dit de ønsker.

For øyeblikket betyr det at jeg strikker et babyteppe i rillestrikk. Garnet er Trysil Babygarn i 100% merinoull. Enn så lenge er det bare i mørkeblått, men det vil bli innslag av to ulike gråfarger. Her snakker vi kosestrikk etter min mening!

Jeg nærmer meg slutten på nøste to. Siden jeg også strikker på andre ting, vil det ta noe tid før jeg er ferdig. Flaks for meg at det ikke er noen tidsfrist! 25. oktober er dagen jeg startet teppet.

Forresten, jeg bruker rundpinne med tykkelse 3 mm og startet å strikke onsdag 25. oktober – så jeg blir absolutt ferdig før nyttår!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg