Sykdom i hus?

Jeg vet ikke hva det er, og de ser ikke ut til å plages veldig med det, men jeg tror det er noe sykdom av noe slag på noen av ildtoppene mine? Hva det er vet jeg ikke, men det ser ikke så pent ut. Det er som det er blitt integrert et sølvaktig belegg på noen av bladene, men jeg kan ikke skrape det av. Jeg har ikke sett noen dyr heller. Hadde det vært tydelig dyr jeg kunne tatt livet av hadde det vært en ting, men dette? Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det, men det ser jo ikke ut som plantene lider. Ildtopper har jeg hatt mange ganger, men jeg kan ikke huske at de har fått sølv på bladene før.

Heldigvis er det enkelt å skaffe seg nye; bare kutte av en liten grein som jeg stapper i jord så den kan rote seg og lage ny plante. Det er sånn jeg har hatt ildtopp de siste tre og et halvt år… Når de begynner å bli litt strantete eller ser litt slitne ut, bare kutter jeg av noen greiner og lager nye planter.

Vanligvis har de en haug knopper på samme sted, men det er noe rart med noen av dem jeg har om dagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg