Studere igjen?

Jeg startet denne bloggen fordi jeg ville skrive om det å være student ved siden av full jobb – bare for å være sikker på å ikke ha for lite å gjøre… Det er flere år siden og mye har skjedd siden den gang.

Fremdeles har jeg lyst til å studere, men mindre lyst til å legge et slikt press på meg selv. Defor følger jeg ikke studier nå. Om jeg skal studere mer i fremtiden, vil det med stor sannsynlighet ha noe med økonomi å gjøre (startet tross alt på bedriftsøkonomi forrige gang).

Jeg sluttet av flere grunner, men en av dem var fordi jeg ikke hadde nok kunnskap i matematikk. Derfor prøver jeg nå å lære meg selv.

For tiden jobber jeg på en videregående skole, og siden ikke alle 1T mattebøkene var utlånt, har jeg nå en hjemme. Det er vanskelig og frustrerende for å si det mildt. Tross alt er det omtrent 20 (!) år siden jeg lærte matematikk på videregående.

Heldigvis har jeg en smart niese som går på videregående. Hun er ferdig med 1T og supersnill som har sagt ja til å gi meg tips når jeg står fast og er desperat…

Fordelen med å gjøre dette på måten jeg har valgt er at jeg ikke har noe tidspress på det og kan jobbe med det når jeg har overskudd.

Ulempen er at jeg ikke har noen lærer til å forklare meg ting jeg ikke forstår; på den annen side har jeg niesen min, så ulempen min er ikke egentlig så stor.

Dessuten liker jeg å bruke og utfordre hjernen litt; jeg tenker at den er litt som resten av kroppen – den må brukes for å holde seg bra. Så jeg driver med hjernetrim en gang i blant.

Har du noe du har lyst til å lære som du kan starte med å lære deg selv?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg