Strøm, mat og penger…

Reklame | Gymgrossisten

Strømprisene har vært høye en god stund nå – og det ser ut som det kommer til å bli værre. Til og med strømrasjonering snakkes det om – til vinteren – i kalde Norge… Jaja, det er bra vi har en regjering som “følger nøye med”. Jeg trodde regjeringen skulle regjere og jeg trodde det betydde at de faktisk gjorde noe? For øyeblikket føles det litt som jeg har tatt fullstendig feil. Jeg har ikke noe imot å tro feil – det betyr ofte at jeg kan lære noe. Når det gjelder dette har jeg ikke lyst til å ta feil – regjeringen har et ansvar for folket de er valgt av og for.

Maten har gjort et hopp i pris også. Lenge har jeg fulgt med på prisene når jeg kjøper mat – i en del tilfeller kjøper jeg litt mer enn jeg trenger så lenge jeg kan dele det opp og fryse det for senere bruk – da kiloprisen ofte (men ikke alltid!) er lavere på større kvanta. Gulost for eksempel – som aleneboende er det ikke enkelt å spise opp en hel kilo, men det går greit for den er like god etter en stund i fryseren. Kjøtt er blitt dyrere – nå spiser ikke jeg mest kjøtt, men jeg er nødt til å ha litt for at kroppen skal fungere best mulig.

Pengene flyr fort ut av konto om dagen. Heldigvis er det sommer, varmt og jeg har ferie fra jobb – det betyr at jeg lager noe mindre varme middager (og heller tar noe som ikke trenger så mye tilbredning på komfyren), ingen varmeovner står på i huset og jeg bruker mindre bensin da jeg ikke kjører til og fra jobb hver dag. Alle monner drar er det noe som heter. Spesielt når alle priser og regninger går opp – da drar alle monnene pengene rett ut av konto…

Så i dagens bloggpost blir det reklamelenker – er jeg heldig så drar monner der også… 🙂

Smartshake//Gorilla Wear//Monster Energy//Under Armour

2 kommentarer
    1. Ja alle priser går rett i været og bensin og strøm er ikke det billigste eller det har det vel aldri vært.

      Jeg har klikket på linkene to ganger på vær av dem, sånn at det kommer inn noen kroner på dem for deg håper flere gjør det samme.

      Ønsker deg en kjempefin kveld og en riktig god natt når den tiden kommer.

      Klem fra meg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg