Strikkede julegaver??

Om rett over en måned feires det jul med alt som hører til: mat, pene klær, familie og ikke minst – julegaver.

Sånn er i alle fall jeg vant til å feire jul.

Å strikke julegaver har jeg gjort mange ganger, og jeg håper alltid at de som får gavene blir fornøyd. Skjønt, det er jo begrenset hvor mange par sokker eller pulsvarmere en person har behov for.

Likevel så strikker jeg hele året rundt. Alt blir ikke gaver. Faktisk er det veldig lite av det jeg strikker jeg gir bort som gaver. Noe beholder jeg selv, noe gir jeg bort og resten havner i en eske. Eller, nå er det vel flere esker… Målet var egentlig å finne et marked jeg kunne stå på og selge noe av det jeg har strikket (og heklet), men siden jeg er delvis i en flytteprosess er jeg litt usikker på hvor ting er.

Jeg vet ting er i esker, men hvilke esker og akkurat hvor eskene er lokalisert er jeg mer usikker på…

Et mål fremover er at jeg kan strikke ting jeg liker, og som andre så kan kjøpe av meg for å gi bort i julegave til seg selv eller andre. Eller bruke de som gaver generelt – en heklet løper, et tynt sjal, strikkede kluter og lignende kan like gjerne være gaver om vår, sommer og høst.

Nå om dagen vil jeg uansett tro at det er mest fokus på julegaver – så er det noen som ønsker å kjøpe strikkede julegaver?

2 kommentarer
    1. Jeg liker alt av hjemmestrikk, og er så utrolig heldig at jeg har flere i familien, og venner, som liker å strikke og som strikker på bestilling. 🙂 Og jeg elsker å få hjemmestrikk i gaver. Ullsokker og votter bruker jeg mye av, og bruker det også helt opp (etter å ha lappet og bøtet mange ganger), så det går helt fint å få det i gave igjen. 😉
      Håper du får solgt noe av det fine du har strikket!

      1. Jeg syns alle burde ha mulighet til å enten få eller kjøpe eller lage hjemmestrikkede ting. En av de store fordelene (etter min mening) er at de er mulig å reparere, mens å reparere butikk-kjøpte klær er ofte enten vanskelig eller så blir det ikke noe pent.
        Får krysse fingrene for salg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg