Solskjerming for planter…

Det er varmt i dag og paprikaplantene som står på verandaen min syns det ble litt i overkant hett. Selv om de hadde vann, var sola og varmen fra sola nok til at bladene ble slappe. Plantene ble rett og slett daffe i varmen – akkurat som jeg pleier å bli… I dag har vært en så varm dag at jeg har egentlig ikke gjort så mye (bortsett fra å smøre meg med solkrem og bytte på å sitte inne og ute). Eller, jeg rakk å klippe litt på hekken før varmen ble for mye – dehydrert og overopphetet ville vært en dårlig kombinasjon jeg ikke ønsket å teste.

Et lite øyeblikk var jeg i stuss på hvordan jeg kunne hjelpe paprikaplantene mine – jeg har ikke akkurat en parasoll de kunne få bruke. Det jeg derimot har er utestoler med mesh-materiale på sete og rygg. De passet perfekt å sette foran paprikaplantene som solskjerming – da får plantene fremdeles litt luft og filtrert sol – uten at de står midt i solsteken. Etter å ha plassert stolene foran var jeg likevel litt usikker på hvor godt det ville fungere, men nå har det gått et par timer og paprikaplantene ser ut til å føle seg mye mer pigge – selv om det fremdeles er like varmt ute.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg