Solgt!

Jeg har mye ting – spesielt planter. Plantene mine tar litt over huset mitt; spesielt stua og spisestuebordet. Noen ganger må jeg derfor ta noen drastiske grep.

Siden jeg ikke har hjerte til å kaste levende planter – og av en eller annen grunn overlever de det meste hos meg (både overvanning og tørke), så de dør jo nesten aldri. Noe som i utgangspunktet jeg setter stor pris på, men når det blir litt mange av dem hender det at jeg ønsker livet av noen av dem. Ofte blir dermed løsningen å enten gi dem bort eller å prøve å selge dem. De plantene som formerer seg villig vekk er greie å gi bort (selv om jord – og ofte potter – koster penger). Andre planter er ikke like formeringsvillige, så de har jeg et større “behov” for å selge.

To planter som ikke er med på dette bildet er paraplyplantene mine. De er nå solgt. Den ene kjøpte jeg for noen år siden og har siden tatt tre avleggere av den – kun en av dem overlevde og de ble solgt samlet. Hvorfor solgte jeg en plante jeg hadde kjøpt og som ikke er like enkel å formere som noen av de andre jeg har? Den var rett og slett blitt større enn jeg ønsket. Misforstå meg rett – jeg syns planten er utrolig stilig, men jeg følte ikke lenger at jeg hadde noen god plassering for den.

Sånn er det noen ganger med planter. En kan like de så mye en bare vil, men noen ganger er det rett og slett ikke nok plass.

Målet nå er å få solgt og/eller gitt bort noen flere planter så jeg får litt bedre plass igjen. Jeg har gjerne en sånn “opprydning” en gang eller to i løpet av året.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg