Solbrent nå?

Når en har planter er det mye å tenke på, selv om det på mange måter er veldig enkelt. For flere år siden fant jeg tilfeldigvis ut at planter kan bli solbrent. Trodde riktignok ikke det kunne skje når de var inne, men jeg lærer stadig nye ting…

Det er ikke så lett å se på bildet, men basilikumen har blitt så høy at den var for nærme lyset og det ene bladet er blitt solbrent! Bladsalaten på høyre side koser seg masse, mens salaten i midten er nesten umulig å se. Snakk om å bli overskygget!

De to førstefødte av paprikaene har begynt å forme neste sett med blader – jeg er så stolt av dem. De to andre, mindre paprikaene gjør også en god figur. Plantekassen de står i har ikke den dypeste jorden, så jeg er spent på hvordan de vil klare seg fremover.

Jeg har jord i boden, men siden det er så kaldt ute er den jorden frossen…

Uansett har jeg et vakkert, og spiselig, syn på kjøkkenbenken hver dag.

Takk for at du leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg