Sola og livet

Satte meg ned for å skrive,

fikk sola midt i fleisen.

Tankene begynte å drive,

hvordan skal jeg få dreisen?

på livet, på helsa, på økonomien –

hvordan velger jeg den riktige stien?

Når jeg gikk til butikken på morgenen i dag var det litt tåke – på vei hjem ble tåken bare tykkere og tykkere (og det er ikke som om det er langt å gå til butikken…). Plutselig så sprakk det opp og det har vært sol siden. Nå er riktignok sola på vei ned, men det har vært en nydelig dag.

Så hva har jeg gjort en mandag i påskeferien?

Vasket litt i huset, vært ute med søppel, fundert på hva nytt jeg skulle strikke på (og funnet ut noe i alle fall) og tenkt på hvor jeg vil i livet – og hvordan jeg foreløpig fremdeles ikke helt aner hvordan jeg skal havne der jeg ønsker.

For livet er ikke gjort i en håndvending. Det tar tid – og ikke alle valg passer like godt i lengden som det kanskje virker som i første øyeblikk når valget tas.

Så jeg tenker og tenker og begynner å få en god ide om hva jeg vil, men lurer fremdeles på hvordan jeg skal få inn nok penger til å få gjennomført det…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg