Søker, søker…

Livet mitt nå er …søker, søker, søker… etter flere ting, men de to store (som jeg har mast om en stund) er bolig og jobb.

Allerede har det tatt tid, og det virker til å fortsette å ta tid. Dessverre.

Kanskje det er universet som prøver å få meg til å innse noe? I så fall skulle jeg ønske at jeg fikk litt klarere retningslinjer og tips til hvor jeg skulle søke…

For eksempel er de fleste jobber stedbundne og det er en fordel å bo i en passende avstand til der en jobber. Hus er sjeldent flyttbare. På en måte er jeg veldig flyttbar siden jeg for øyeblikket ikke har noen av delene, men det er jo litt viktig at de to tingene ikke er for langt fra hverandre om en skal klare å leve et greit nok liv. Tror det kunne blitt vanskelige å jobb i Stavanger og bo i indre Telemark eller noe – det ville vært en utrolig dårlig kombinasjon.

Søker, leter og håper jeg finner snart. Jeg syns dessuten det er på grensen til uærlig å søke jobber et geografisk sted når jeg omtrent tar det for gitt at jeg kommer til å måtte flytte (jeg vet bare ikke hvor…). Jeg mener, å søke jobber et sted og så plutselig finne en bolig å kjøpe et helt annet sted så jeg må si opp en jobb jeg kanskje har fått nesten før jeg til og med har startet? Det føles ikke greit. På den annen side – kanskje jeg overtenker når det gjelder alt dette?

Uansett, leting etter hus fortsetter og søkingen på jobber går sin gang (for om jeg ikke søker på jobber, så blir NAV sinte…).

Kryss fingrene for at jeg finner bolig og jobb på omtrent samme sted!! 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg