Sneglekrigen har startet!

Jeg titter ofte ut på blomsterbedene mine om morgenen. Det pleier å være en stille glede, men på tirsdag var det annerledes. Omtrent femten-tyve centimeter opp på veggen så jeg til min store fortvilelse årets første snegle. Vi (sneglene og jeg) har hatt en langvarig krig som jeg føler at jeg taper. Så når jeg så årets første snegle tenkte jeg at kanskje i år kan være året jeg er bedre på geriljakrig enn sneglene.

Det ble på med en hanske (for å plukke de sneglene som sitter midt i blomsterbedet for å legge de et mer passende sted før avlivningen) og finne det hjemmelagde spydet jeg deler sneglene med. Målet var den ene sneglen jeg hadde sett. Dessverre er snegler mye mer drevne i geriljakrig enn det jeg er, men jeg tok meg tid til å se – noen av de var bare litt over en centimeter store (eller små?), så jeg tviler på at jeg fikk tatt alle… Likevel, tallet for tirsdags morgen ble 56 snegler!

Onsdag etter jobb fant jeg bare ni, men da var det midt på ettermiddagen (etter litt regn). De er generelt lettere å finne tidlig om morgenen eller sent om kvelden. Så nå har sneglekrigen offisielt startet og jakten er i gang.

Ønsk meg lykke til å jakten og så håper jeg at din hage er sneglefri!

Det ser dessuten ut til at snegler liker de nye petuniaene jeg kjøpte og plantet i blomsterbedet, så da har jeg lært noe nytt… noen som vet om planter sneglene ikke spiser??

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg