Snart vinterferie!

Uke 8 = vinterferie – i alle fall for skolene der jeg bor.

I mange år hadde jeg ikke noe forhold til deg fordi jeg jobbet på et folkebibliotek og det eneste som var ulikt den uken var at de med barn ønsket ferie, og barn i nærheten brukte biblioteket mer på dagtid fordi de ikke var på skolen.

Siden jeg startet i ny jobb i høst, på en skole, får jeg vinterferie i år. Første gang på mange år for å si det sånn. Noen ville kanskje tenkt at jeg da kom til å dra bort på en liten ferie, men jeg har mer enn nok å henge fingrene i hjemme.

Derfor lager jeg meg en plan for vinterferien (og ja, en del av det går selvfølgelig igjen fra målene for februar):

Gå tur hver dag 🙂

Få til et møte med banken angående finansiering av leilighet jeg ønsker å kjøpe. Om de har mulighet til å ta møter i vinterferien da, burde nok finne ut av det i dag…

Male ferdig kontoret. Jeg fikk hjelp av foreldrene mine i påsken i fjor til å pusse opp kontoret, men det er bittelitt maling som gjenstår. Det er ikke mye jobb og jeg regner ikke med at det kommer til å ta særlig lang tid, men det er så tiltak å gjøre det.

Bloggen har jeg lyst til å gi litt omsorg i den forstand at jeg ønsker å være litt på forskudd; så kanskje skrive noen poster så jeg har dem klare til når jeg ønsker at de skal legges ut.

YouTubekanalen min Lesejenta. Jeg har lyst til å filme (og gjerne redigere) flere snutter så de er klare og jeg slipper å stresse med å få de klare. Dette er noe jeg gjør for min egen del og syns er gøy, men jeg liker også å vite at jeg legger ut en video hver mandag fordi jeg liker kontinuiteten. Derfor ville det vært så praktisk å ha noen ekstra videoer klare til de dagene jeg ikke føler for å filme.

Et siste mål for vinterferien er kanskje egentlig ikke smartest å gjøre i vinterferie når mange sikkert logger av, men jeg vil gjerne få solgt unna noen ting jeg skal kvitte meg med. Jeg har en del ting, blant annet bøker, som står i en haug fordi jeg vet det skal ut av huset, jeg har bare ikke fått suset meg til å gjøre noe med det.

Selvfølgelig skal jeg også tilbringe tid med venner, men det er så selvfølgelig at det ikke egentlig trenger et eget punkt.

Har du noen planer for vinterferien?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg