Snart høstferie!

En av fordelen med å jobbe i skoleverket med min stillingsprosent er at jeg får høstferie (egentlig avspasering, men jeg liker tanken på ferie).

Siden det er en hel uke uten jobb, har jeg mange ting jeg ønsker å få gjort. På spørsmålet om jeg kommer til å faktisk gjøre alt? Spør meg etter høstferien, kanskje jeg røper resultatet.

Uansett; her er en liste med ting jeg ønsker å få gjort:

  • vaske alle kjøkkenskapene. Dette var en av høstferiejobbene mine når jeg fremdeles bodde hos mine foreldre, så for meg er dette en vanlig tid å gjøre dette på.
  • ta opp poteter. Dette er det ganske mange år siden forrige gang jeg har gjort. Jeg forventer ikke mye av det i år fordi der jeg satte noen poteter er ikke jorden akkurat så veldig dyp… Om de har vokst og blir spiselige finner jeg jo ut av.
  • stoppe sokker. Jeg liker å strikke sokker og jeg bruker dem til det er hull i dem, men har en tendens til å bare la dem bli liggende. Nå er det på tide og ta opp nålen og stoppe de hælene som trenger det, så jeg kan bruke sokkene igjen.
  • gå turer
  • lese bøker
  • skrive (både på bokprosjektet og bloggen)
  • filme til YouTubekanalen min hvor jeg snakker om bøker
  • være sammen med venner og familie
  • plante om noen planter
  • samle sammen alle uferdige håndarbeider (strikking og hekling) så jeg får en oversikt. Deretter har jeg lyst til å være litt logisk og begynne ett sted og så gjøre dem ferdige så det ikke er så mange halve prosjekter rundt omkring i huset mitt.

Det siste punktet er nok det som på mange måter kommer til å ta lengst tid.

Har du noen planer for enten høstferien (om du har det) eller for høsten generelt?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg