Snart bare å feste tråder!

I går fikk jeg heklet hele 9 (!) rader på bomullsteppet mitt. Har hatt dilla helt siden jeg startet, så litt trist nesten at det nærmer seg slutten. Bare to rader til på den mørke fargen og så er det å feste tråder.

En skulle kanskje tro at det ble 26 tråder å feste siden jeg har brukt 13 nøster, men det blir 28 tråder å feste fordi det ene garnet hadde en knute i seg. Jeg er ikke en sånn som lar knuter være i håndarbeidet – jeg er alltid redd for at noe skal rakne, så jeg fester alle tråder godt.

Det gjør at det å feste tråder kommer til å ta litt tid.

Så dette er kanskje siste dagen jeg hekler på bomullsteppet, men kanskje ikke siste dagen jeg jobber på det?

Jeg trodde dette kom til å ta lenger tid, men jeg gleder meg også til å ta fatt på nye prosjekter 😊

De siste dagene (etter at jeg målte det når det var et kvadrat) har jeg ikke brettet ut teppet for å se på helheten. Jeg tror faktisk jeg vil vente til jeg har festet alle trådene og så ha en liten avsløring for meg selv (og håpe det nå har størrelsen jeg ønsker).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg