Skriveprosjekt #1

Lenge har jeg hatt lyst til å skrive, ikke bare her på bloggen, men romaner. I mange år hadde jeg lagt det fra meg fordi jeg ikke trodde det ville være mulig, men mest fordi jeg var redd jeg ikke skulle klare å få det til.

Etterhvert har jeg innsett at jeg lever bare en gang, så om det er noe jeg ønsker å teste ut er det bare å hoppe i det. Så nå har jeg begynt.

Siden jeg aldri har skrevet en roman før, blir denne første gangen et prøveprosjekt. En øvelse i å gjøre et større arbeid hvor alt avhenger av meg selv og hvor disiplinert jeg er. Selvfølgelig avhenger det også av om jeg klarer å komme opp med gode ideer.

Starten er i alle fall å komme opp med en ide til en historie.

Etter det er det mange spørsmål som baner seg vei og et av de største er: skal jeg skrive noe fordi jeg selv ville hatt lyst til å lese det, eller skal jeg prøve å skrive noe som kan være spennende for andre?

Mange tanker senere har jeg bestemt meg: min første roman skal skrives for min egen del; for å bevise for meg selv at jeg kan få det til. Romaner jeg ønsker å få utgitt kan jeg heller skrive senere.

Har du noen gang hatt lyst til å skrive en bok?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg