Skole, NAV og vinter

Jeg studerer for harde livet om dagen – eksamen er nemlig på fredag! Er jeg nervøs? Ja, selv om jeg har jobbet hardt med studiene hele høsten (og fikk godkjent på den obligatoriske oppgaven jeg måtte bestå for å få tatt eksamen), så er det alltid litt nerver før en eksamen.

NAV er også et kapittel for seg selv. Riktignok har vi er greit forhold fremdeles (i alle fall enn så lenge), men å skulle søker jobber er ikke alltid det enkleste. Spesielt ikke med tanke på at det virker som om jobber å søke på ser ut til hovedsakelig å bestå i jobber jeg ikke engang trenger å tenke på å søke på…sykepleier, lege, tannlege, rørlegger, elektriker osv.

Tross alt har jeg ikke de kvalifikasjonene som kreves. På de jobbene jeg har søkt, selv om jeg føler jeg har kvalifikasjonene, har jeg likevel ikke fått napp. Kanskje min måte å skrive jobbsøknader på er utdatert?

Vel, den som gir seg har tapt, så ikke søren om jeg har tenkt å gi meg. Mulig jeg burde endre taktikk? (tips mottas med takk)

Uansett, nå har det vært over 10 minus i mange dager og i går var jeg smart nok til å ta på boblebuksa (i stedefor bare turbuksa) når jeg gikk en liten tur. Dermed slapp jeg å føle meg forfryst resten av dagen. Det gjorde jeg nemlig på søndag….kulden hadde satt seg i rumpe og lår og selv om jeg brukte lang tid på å sakte snurre rundt vedovnen (litt som en helstekt gris på stort spyd over en grill), hadde kulden satt seg så godt at selv om jeg ble varmere på utsiden så fortsatte kulden å sige innover til den traff midten – og da er det vanskelig å tine igjen…

Fikk du forresten med deg at jeg har pulsvarmere til salgs? Det er ganske mange av dem, og veldig få er like 😊

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg