Skammens kurv

Håndarbeid er noe jeg liker veldig godt – strikke, hekle og veve (det har dessverre ikke skjedd på mange år).

Starte nye ting. Finne på nye ting å lage. Gjøre selve jobben. Se fremgangen. Følge med på at garnhaugene i bokhyllen minsker fordi jeg lager ting av det. Stillheten ved å bare fokusere på det jeg lager (mens jeg drikker te…). Det er så mange ting jeg liker ved å gjøre håndarbeid.

Ofte har jeg flere prosjekter på gang samtidig fordi de fyller ulike behov. Noe jeg kan ta med som er lett å gjøre uten å måtte stirre på arbeidet og telle masse. Noe som krever mer tankevirksomhet (spesielt om jeg ikke har mønster). Noe som krever konsentrasjon for å være sikker på at det blir riktig (ting med mye mønster i ulike varianter).

Skammens kurv prøver jeg å ikke fylle på, men noen ganger tar det litt overhånd. Om du lurer på hva skammens kurv er: kurven jeg legger det jeg er nesten ferdig med. Det eneste som ikke er ferdig på det er å feste tråder.

Forresten ligger det noe ekstra nederst i skammens kurv som har ligget der i mange måneder nå. En halvferdig cardigan. Min første cardigan – jeg har nemlig slitt med å klare å plukke opp riktig antall masker på stolpene…

En eller annen gang må jeg ta hånd om det som ligger i skammens kurv – feste trådene på de ulike tingene og gjøre ferdig cardiganen. Når det skjer er jeg mer usikker på, men jeg håper det skjer snart?

Om du lurer på hva annet skammens kurv inneholder (enn bare cardiganen): et par leggvarmere, to par pulsvarmere, en vaskeklut og to løpere….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg