Sent, men pent?

Når det gjelder om noe er pent eller ei, kommer det helt ann på hva det er snakk om og hvem du spør. Mange har ulike meninger, og det burde være helt greit.

Lua jeg strikker på nå går seint. Ikke fordi den er så veldig vanskelig, men jeg syns det er utfordrende å strikke med såpass tjukke pinner som passer til garnet. Pinnestørrelse 4,5 mm er (tydeligvis) ikke for meg).

Heldigvis syns jeg at mønsteret jeg har valgt meg er pent, så det veier litt opp for at det både er litt kålete og tar lenger tid enn jeg er vant til. Det må bli sånn når jeg jobber med å bruke garnet jeg har – da er det å prøve å finne noe som passer til garnet, heller enn å velge objekt og mønster og så finne garn. To ganske motsatte måter å tenke på. Fordelen akkurat nå er at jeg ikke har betalt for garnet – det var noe moren min hadde i sitt lager. Så da fikk jeg testet ut såpass tykt garn og pinner og innsett at jeg nok ikke vil kjøpe sånt selv – noe jeg setter pris på. Ting er dyrt om dagen, og jeg jobber med å finne hus å kjøpe så her er det om å gjøre å holde på mest mulig penger så jeg har til hus…

Enn så lenge kan jeg kose meg med å strikke på lue med eget mønster 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg