Så utrolig myk!

Jeg elsker myke ting: myke pledd og puter, myke og varme gensere, myke klær generelt – og det jeg jobber med nå: myke pulsvarmere. Litt mønster er gøy å jobbe med også så det blir litt struktur på det jeg lager. Mønsteret har jeg funnet på nettsidene til Drops, men navnet er ikke mye å skryte av: Drops 86-3; Drops design modell nr Z-165.

Mønsteret er for garnet Drops Alpaca, men siden jeg jobber med å bruke garn jeg allerede har håpet jeg at det også ville funke med Baby Silk fra Du Store Alpakka. Fargen har det kreative navnet 324 og består av 80% babyalpakka og 20% silke. Med tanke på hvor mye alpakka det er burde det være varmt. Mykheten for garnet – om skalaen går fra 1 til 10 vil jeg påstå at mykheten er 11 – hvor holdbart det ville vært for en genser aner jeg ikke, men vil du ha noe mykt å bare kose med….så kan det være at dette garnet passer perfekt!

Jeg bruker forresten pinne 3,5mm. Kanskje jeg burde brukt pinne 3mm som det står i oppskriften, men jeg ser ut til å klare strikkefastheten på nåværende pinner, men pulsvarmerne blir litt i største laget for meg. Gøy å teste garn og mønster uansett, og så får jeg håpe at jeg kan få solgt de når de blir ferdige!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg