Rumpevarmer!

Endelig har jeg strikket noe praktisk for meg selv: rumpevarmer!

Å bli kald på rumpa – spesielt om vinteren – bare fordi jeg innimellom liker å gå med skjørt, er fryktelig irriterende. Dermed har jeg fundert en stund på hvordan jeg kunne hjelpe meg selv. Nå har jeg kanskje funnet løsningen.

Rumpevarmer er mitt navn på det; mønsteret jeg har brukt heter Winter Warmer og kaller det for ullshorts (eller, de kaller det tydeligvis for tights). Uansett, jeg kjøpte garn og var spent på hvordan det ville gå.

Når den ligger på gulvet ser den litt pussig ut, men den er ganske fin på 😊

Svaret er at det gikk kjempefint, men jeg har noen ideer til små endringer jeg vil gjøre om jeg strikker en til.

For eksempel må jeg finne en måte å gjøre linningen med like mange masker, men likevel ha litt mer hold i den. Beina kunne kanskje vært et par masker videre og istedefor å sy sammen kilen (jeg klarer ikke å sy så det blir helt flatt) må jeg lære meg å strikke den sammen.

Når jeg felte av nederst på beina (som slutter litt over knærne mine) brukte jeg en felling som er litt mer elastisk enn den fellingen jeg vanligvis bruker.

Så jeg håper at denne vil gjøre susen til vinteren. Den var både artig å strikke og det gikk fort, så jeg håper det er noe jeg vil bruke mye for jeg har lyst til å strikke en til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg