Politikk og sånn…..

Politikk er noe jeg aldri har fokusert på fordi jeg ikke har syntes at det er så interessant. Dessuten snakker politikere i “store ord” som jeg ofte føler ikke har noe med meg å gjøre. Det blir for stort, for vanskelig, for fjernt fra min hverdag, for lite jeg har innvirkning på, for mye jeg aldri tenker over. Fordi det er så mye blir det til at jeg føler politikk ikke har så mye med meg å gjøre. Noe som er totalt feil.

Selv om vi ikke alltid ser det direkte, er politikk med på å styre livene våre – enten vi liker det eller ei. Det er forbud, påbud, regler og tillatelser. Det er alt som gjør at samfunnet vårt henger sammen på måten det gjør. Politikk virker kanskje ikke alltid like spennende, men det er rundt oss hele tiden. På utallige måter påvirker politikk hverdagen vår, så det kan være en god ide å bry seg – i alle fall litt?

Ja, jeg vet at stortingsvalget er over (jeg stemte) og at lokalvalget ikke er før om to år, men politikk skjer hver dag enten det er valg eller ikke. Så hvorfor ikke starte i det små med å samle kunnskap nå så jeg faktisk er mer forberedet til neste valg? Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, men å lese partiprogrammene tenker jeg at kan være en god start.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg