Plutselig forelsket…

Noen ganger er det å falle for noen helt utenfor en persons kontroll. Både heldigvis og dessverre? Jeg mener, det er så mange varianter at å vite hvem du egentlig “burde” falle for kommer ann på så mange ting.

Min forelskelse i dag skjedde i lunsjen på jobben i dag. Det kom veldig brått og overraskende på, men det er jo veldig hyggelig når sånt skjer. Jeg mener, det er jo litt småflørting her og der noen ganger, men plutselig forelskelse skjer ikke så ofte.

Over en lenger periode på jobb har jeg ikke bare vært på biblioteket hvor jeg teknisk sett jobber, men jeg har jobbet litt på kontoret og det var derfor det hele kom i stand – helt uten min viten! I dag var nemlig siste dag jeg skulle jobbe på kontoret, så at kollegaene der var så herlig at de takket meg for jobben jeg har gjort med å gi meg en blomst. En Calla – på etiketten stod det Zantedeschia Paco – og fargen er en helt nydelig lillafarge på blomstene og bladene er kraftig grønn som for å vise seg fra sin mest livsterke side.

Løperen er forresten en jeg har vevd selv for mange år siden – jeg savner å ha tid til å veve (og å huske kunnskapen jeg en gang lærte…).

Sjekk den nydeligelige lillafargen på blomstene!

Ifølge informasjonen som kom med skal den ikke stå i sterk sol, men heller litt delvis sol. Den liker seg (tydeligvis) best mellom 8 og 22 grader og om den står inne (som min kommer til å gjøre) vil den ha vann en gang i uke og om du bosetter den ute (når det er varmt nok selvfølgelig) vil den ha vann 2-4 ganger per uke. Om jeg nå skulle miste informasjonen jeg har om den går det helt greit – for nå har jeg jo skrevet det ned her!

Jeg håper inderlig jeg klarer å holde den i live (grønne planter går stort sett veldig greit, men blomster har jeg alltid større utfordringer med) – så kryss fingrene og håp at dette er et forhold som varer 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg