Plantelykke

Jeg sådde noen frø for en stund siden, men jeg husker ikke hva jeg sådde hvor så jeg er spent på hva som er i ferd med å dukke opp…

Kan du tro at jeg faktisk har to mandarintre som spirer? Det kommer nok aldri til å bli noe frukt på de fordi frøene jeg brukte var fra mandariner jeg kjøpte på butikken, men jeg syns det er så gøy at de faktisk har spirt!

Mange ganger har jeg sådd frø fra paprika jeg har kjøpt på butikken, men jeg har innsett at jeg har glemt å gjødsle dem. Så jeg syns litt synd på dem, men det er likevel gøy at de blomstrer (og at den ene er i ferd med å få en underlig utseendet paprika).

 

Å så paprikafrø har jeg gjort flere ganger før, men fremdeles er det like gøy hver gang det fungerer. Forskjellen er at mine ofte blir mye mindre (gjødsel ville garantert hjulpet…), og at de både blir nesten mer knasende og de har mye mer fargestoff i seg.

Mitt nyeste prosjekt var cantaloupe-melon. Dette er noe jeg ikke hadde testet før så jeg var veldig usikker på hva jeg kunne forvente, men det spirer – og det har kommet med en liten blomst!

Noe sier meg at denne nok hadde hatt det bedre om den kunne være ute og få bedre plass på bakken – det ser ut til at det er en krypende plante, men det er jo ikke mulig i vinduskarmen min når den står i en vanlig potte.

Så der har du det, det var dagens plantelykke fra meg.

Har du planter du er overrasket over – eller tester du som meg ut å bare så ting og se hva som fungerer og ikke?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg