Planlegger våren

I dag har det snødd omtrent hele dagen og jeg sitter inne og planlegger hva og hvor jeg skal så ting til våren.

Forrige sommer hadde jeg som et prøveprosjekt to blomsterkasser hvor jeg hovedsakelig sådde salat og rødbeter – det fungerte til en viss grad, men jeg lærte også mye som jeg tar med meg til denne våren.

En av julegavene jeg fikk var en plantekasse min far har laget, så jeg ble nok litt ekstra gira da. Så jeg har lenge lurt på hva jeg skal plante, men nå tror jeg at jeg har funnet ut av det. Om det blir helt plass til alt sammen er noe mer usikkert…

Den store firkanten er hva jeg håper å få plass til i min nye plantekasse (40 x 120 cm) og de to små rektanglene er blomsterkassene som fungerte fint i fjor. Dette er ikke førsteutkastet for å si det sånn, men jeg tror dette vil bli en bra miks som vil få god nok plass til å gro.

I tillegg har jeg skrevet når jeg tror jeg skal så ting, så spent på om været og den slags er enig i at det er en god ide.

Spesielt er jeg spent på hvordan det blir å gro i noe nytt, men også å gro nye ting jeg aldri har prøvd før. Alt er ting jeg liker å spise – på en måte i alle fall. Jeg er ikke fan av tomater, men elsker hermetiske tomatbønner jeg får kjøpt på butikken så målet er å prøve å lage egne. Har du oppskrift ville jeg blitt veldig glad!!

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg