Planlegger julens håndarbeid

Jeg har en del garn, men mesteparten er det begrensede mengder av. Ett nøste, kanskje to, en del av et nøste…du skjønner tegninga. Så det å ikke kjøpe noe nytt garn, men bruke det jeg har kan tidvis være utfordrende. Hva lager man av et lite nøste med garn lissom?

I en puff har jeg ullgarnet mitt, i den andre puffen er det bomullsgarn (mest heklegarn) og i en kommode er det mye syntetisk garn. En utfordring er at mye av garnet er ikke nytt (noe av det “nyeste” jeg har er vel fem år gammelt…), så det er ikke enkelt å få tak i mer – noen ganger er det umulig å få tak i likt garn ser det ut til. Likevel har jeg et prosjekt – jeg vil bruke opp mye av garnet før jeg lar meg selv kjøpe noe nytt. Rett og slett fordi det tar mye plass og det blir ikke noe enklere å få tak i lignende garn…

Så etter mye tanker og funderinger har jeg bestemt meg for hva det neste jeg lager er: pulsvarmere. Joda, jeg har tre par jeg har strikket og ikke brukt så burde sikkert lage noe annet, men jeg tror garnet kan passe så da velger jeg det. Garnet er Baby Silk (80% babyalpakka, 20% silke) i en nydelig dyp blå farge. Satser på at to nøster passer til et par med pulsvarmere – helst så jeg får brukt opp alt og det ikke blir noen rester.

Enn så lenge har jeg ikke noe mønster, så det blir nok som de andre pulsvarmerne jeg har strikket – det blir til mens jeg strikker.

2 kommentarer
    1. Jeg elsker den lilla-fargen du har på nøstene dine her. Så varm og fin. Lykke til med “prosjektet” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg