Pinseaften og mat…

Det er pinse!

Noe som betyr fri på mandagen for mange, men det betyr også stengte butikker (inkludert matbutikker). Jeg har alltid mat i huset så det er ikke noe problem (med mindre jeg går tom for melk – jeg tror jeg er avhengig?).

Det som kan være litt utfordrende med pinsen er pinseaften. Spesielt om du glemmer at butikken ofte stenger tidligere denne dagen.

Heldigvis kom jeg på det i går kveld – for planen var å gå på butikken i kveld. Nå har jeg allerede vært på matbutikken i dag så jeg trenger ikke bekymre meg.

Butikken stenger nemlig vanligvis klokka åtte, men siden det er pinseaften stenger de klokka fire i dag. Glad jeg kom på det i går for å si det sånn.

Så mathandling (det lille jeg trengte) er handlet inn og jeg er klar for stengte matbutikker i flere dager. Hele to dager med stengte butikker og at de også stenger tidligere i dag? Helt sikkert noen som har glemt det. Jeg gjorde nemlig den “feilen” for en del år siden – som student som ikke hadde plass til å ha ekstra mat tilgjengelig…Så den gangen var det kjipt. Heldigvis er jeg ikke i den situasjonen lenger nå. Eller, student kan jeg godt være igjen.

Uansett, jeg vet at det er pinse. Jeg har ikke satt meg inn i hva det egentlig er og hvorfor vi har fri, men jeg setter pris på en langhelg en gang i blant 🙂

Ha en flott pinse og kjør forsiktig om du skal ut med bil….!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg