Perfekt slankeprosjekt!

Jeg har startet slankeprosjekt! Tenkte aldri over at innveiing burde være med i prosjektet, men føler likevel at jeg har startet bra. Har heller ingen helt spesifikk startdato, men har holdt på kanskje i en måned eller noe? At jeg heller ikke har ført i pennen (eller rettere sagt – på bloggen) hvordan utviklingen går – vel, forbedringspotensialet er stort.

Inspirert av Strikkekjerring har jeg lyst til å foreta innveiing, men det skjer ikke i kveld – kanskje i løpet av helgen?

Uansett, et perfekt slankeprosjekt (som hadde meg bekymret en liten stund) var pulsvarmere. Jeg hadde ett nøste av BabySilk fra Du store alpakka og mønsteret fra Drops (drops 86-3 modell nr z-165) påstod at 50 gram skulle være nok. Fargen er forresten 324 – men jeg er ikke sikker på om garnet er å få tak i lenger? Det består av 80% babyalpakka og 20% silke – så det er utrolig mykt. Når jeg var ferdig med første pulsvarmere veide jeg den – akkurat 25 gram – dette blir perfekt tenkte jeg – tok den ferdige pulsvarmeren av vekta og la på garnet som var igjen…24 gram – tydeligvis hadde dette 50 grams garnnøste minsket til 49 gram ved å ligge veldig lenge? eller kanskje det bare hadde vært 49 gram i utgangspunktet? Så på slutten av nummer to strikket jeg bittelitt strammere – og tror du ikke at det akkurat ble nok (uten at det merkes i det hele tatt at jeg var litt nervøs for garnmengden på slutten).

Strikket forresten disse på pinne 3,5 mm og de ble ca 20 cm lange. Eneste ulempen nå er at jeg allerede har flere par pulsvarmere og trenger egentlig ikke flere…så om noen har lyst til å kjøpe et par nystrikkede pulsvarmere av meg – skrik ut 🙂

4 kommentarer
    1. Ååå, det må ha vært nervepirrende på slutten der.😨😅
      Veldig fine pulsvarmere og så gøy at du også er på slanker’n.🤩👌🏻🧶

      1. Snakk om nervepirrende! Ville jo ikke stramme for mye når jeg felte av…Slapp å klippe av tråden etter at jeg hadde festet den for å si det sånn…
        Ja, skulle ønske jeg hadde veid inn før jeg startet, men slanker’n er en dyd av nødvendighet 🧶🧶🧶

    2. Jeg kjøper gjerne et par pulsvarmere av deg Kjersti😃Er storforbruker av den varen! Men jeg trenger i blått😊

      1. Så hyggelig Thorhild! 🙂 Kan se gjennom det jeg har ferdig (tror det er noe blått, men må sjekke) – eller så er jeg alltid klar for å strikke mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg