Perfekt for lange tanker

Det burde ikke komme som en overraskelse at jeg elsker puslespill – joda, de koster litt (pass på å kjøpe når det er salg…), men det kan legges igjen og igjen og igjen og – ja, du skjønner poenget. Bare det å ha en fint bilde å jobbe med er positivt, men enten du legger små eller store puslespill så blir du ferdig en gang. Alle brikkene vil passe og med mindre du har mistet en brikke vil puslespillet bli fullført – og det er en følelse en ikke skal kimse av.

Så jeg liker utfordringen med å legge et puslespill – du må bruke hodet. På den annen side kan en samtidig bruke hodet til andre ting når en pusler, så det å ta seg tid til å tenke lange tanker er noe av det jeg liker veldig godt med puslespill. Ofte har en det så travelt med alt en må gjøre, skal gjøre og vil gjøre at en ikke tar seg tid til å tenke – det meste går på autopilot fordi det er så mye som skjer. Med et puslespill derimot, må du sitte stille i en stol og bare ha fokus på å finne riktig brikke for å legge på riktig sted – det krever ikke alltid mye konstante tanker så her er muligheten for å tenke de lange tanker helt perfekt tilstede.

At jeg har kjøpt et nytt, stort puslespill (som hadde en mye vanskeligere kant enn jeg forventet) er derfor en perfekt ting for meg akkurat nå. Jeg har mistet jobben grunnet nedskjæringer og må finne ut av hva jeg ønsker fremover – det krever lange tanker og min logikk var dermed: puslespill! 🙂

4 kommentarer
    1. Ja, der har du sannelig flere timers (?) moro.:)) 3000 biter, wow! Det er jo gøy med puslespill da, å det er jo så mange flotte motiver å velge i. Kos deg med puslespillet. <3

    2. Vel, “nesten uløselige problemer” er jo mer sexy enn “normalt vanskelige problemer” — så da går det som det går. Lykke til med puslespillet. Jeg hører man får dem oppimot mange tusen biter. Sikkert millioner for alt jeg vet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg