Pengesjekk for juni

Med tanke på at jeg fremdeles ikke har gjort ferdig regnskapet for mai, er det kanskje litt optimistisk å skulle gjøre regnskapet for juni? Spesielt siden jeg ofte liker å ta en ting av gangen (jeg har hørt at det er gjort forskning på at multitasking ikke gjør deg mer effektiv – heller mindre).

Vel, jeg trenger ikke ta hele regnskapet på en gang, men å sjekke nettoverdiene mine i alle fall. Den biten tar ikke så lang tid. Bare å sjekke ståa på bankkontiene, boliglånet, studielånet og fondsparingen. Nå om dagen tar jeg det for gitt at nettoverdien øker for hver måned – i alle fall frem til den måneden jeg finner og kjøper meg hus – da vil det gå umiddelbart langt ned. Heldigvis er det mulig å jobbe seg oppover. Så å ha et best mulig utgangspunkt før det blir en rask (og på et vis ønsket) nedgang tenker jeg er en fordel. Så får jeg heller starte på en ny runde med sakte og sikkert jobbe meg oppover igjen.

Jeg håpet egentlig å dra for å se på et hus førstkommende søndag – det så lovende ut. Tydeligvis var ikke jeg den eneste som syntes det, for fikk nettopp melding om at det var solgt…direktebud til selger før visning… jaja, får være raskere ute neste gang?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg