Penger og mat??

Dagens spørsmål – hver dag et nytt spørsmål. Noen morsomme, noen alvorlig, noen enkle, noen som kanskje får deg til å tenke.

Dagens spørsmål er:

Bruker du mer penger på mat nå enn du gjorde i fjor?

Det nevnes stadig at mat blir dyrere om dagen og jeg har sett det på enkelte produkter. Må innrømme at jeg ikke har fulgt med mest, men jeg sjekker alltid salg og kampanjevarer i nærbutikkene mine for å prøve å bruke minst mulig. I løpet av det siste året har jeg tatt tak i matforbruket mitt og jobber med å spise mindre ferdigmat (som for eksempel Grandiosa…). Om det er det som har gjort at jeg bruker noe mer penger på mat er jeg ikke sikker på, men noe mer tror jeg at jeg bruker. Når jeg i tillegg kaster mindre mat enn jeg gjorde før blir det liten tvil om at jeg bruker mer penger på mat nå enn det jeg gjorde i fjor. (jeg har aldri kastet mye mat, men jeg jobber stadig med å bli enda flinkere til å bruke opp ting – noe som tidvis er utforende når jeg bor alene og ønsker å spise variert..)

2 kommentarer
    1. Jeg har nok hatt det samme pengeforbruket i mange år, og kunne nok sikkert ha forsøkt å redusere litt. Jeg er er flink en god stund, og lager mat fra bunnen av. Så er jeg sliten og energiløs noen dager, og da glir jeg utpå med enkel ferdigmat som ikke er av det billigste dessverre 🙈

      1. Livet er som en berg- og dalbane – det går litt opp og ned. Jeg er glad enkel ferdigmat finnes til de dagene vi “trenger” det (selv om det ikke er billigst); må man, så må man 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg