På bare fire og en halv uke??

Fredag 25. november – på kvelden – la jeg opp maskene som var starten på denne genseren. Det er nå fire og en halv uke (nesten fem) siden. Siden den dagen har jeg strikket noen andre småting også, men genseren har hatt mye av fokuset – så det er kanskje ikke så rart at jeg har kommet så langt som jeg har?

Uansett. For- og bakstykket ble strikket. To armer ble strikket. De tre delene ble strikket sammen. Nå feller jeg til halsen før jeg skal strikke halskanten. Etter det er det bare igjen å feste tråder. I år er første gang jeg har strikket en genser. Eller skal jeg si snart tre? For dette er nemlig den tredje genseren jeg strikker i år! (og jeg som trodde at å strikke en genser var skikkelig vanskelig… – jeg tok feil – JIPPI!)

Selvfølgelig kunne jeg ønske at jeg hadde tatt mot til meg for flere år siden, men bedre sent enn aldri er det noe som heter – så kanskje det er derfor jeg er så ivrig nå som jeg endelig har skjønt det? Har noen andre ting jeg også vil strikke, men det vil også bli flere gensere etterhvert – med mønster kanskje også?

En ting jeg er ganske sikker på nå i alle fall er at jeg vil bli ferdig med denne genseren før nyttår!

4 kommentarer

Siste innlegg