Økonomi og jul

Vi er nå et stykke inn i desember, julen nærmer seg og jeg er (utrolig nok) ferdig med alle julegavene!

Vet at jeg har nevnt det før, men hadde jeg vært litt lurere på dette området hadde jeg satt av penger hver måned til å handle julegaver – og andre gaver for. På den måten ville det ikke vært en stor sum før jul hvert år.

Det er veldig fort gjort å bruke mer penger enn det en hadde tenkt når det kommer til jul. Det er julegaver, julekort (for de som sender det), god mat, kaker, litt ekstra hygge i form av julehefter, gå ut en ekstra gang for å spise, julebord, ekstra godis i mange varianter, kanskje enda en ny julegenser eller julepysj.

Pengene forsvinner fort om en glemmer å tenke seg om, så planlegging er lurt. Bestem deg for en sum du er villig til å bruke og hold deg til den summen. Jeg sier ikke at det alltid er enkelt, men jeg tror det er smartere å ta det valget mens du fremdeles har det (les: før du går på en smell og innser at kredittkortet ble brukt litt i overkant mye og at du må betale for julegledene til langt ut i mars…).

Ikke bruk mer penger enn du har bare fordi det er jul. Du vil takke deg selv senere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg