Nytten av skopuss

Jeg har et par fjellstøvler i skinn (med goretex) som jeg har hatt i over 16 år. Det er blitt godt brukt og føles omtrent som en del av foten når jeg har de på.

Ulempen er jo at de blir slitt. Fordelen er at de er skinn. Skinnet kan settes inn med fett eller impregnering som gjør at det holder seg – både mykt og vanntett. Helt genialt at sko kan vare så lenge når de blir brukt så mye.

Riktignok er det sjeldent jeg bruker de i de varmeste sommermånedene – da holder jeg meg stort sett til joggesko. Med mindre jeg går på fjellet (noe jeg dessverre sjeldent er).

Er det noe jeg ønsker å bli bedre til er å ta endre bedre var på fjellstøvlene. Før jeg legger de vekk for sommeren passer jeg alltid på å vaske av dem og sette dem inn med fett for å holde de best mulig. Det er en ting jeg burde gjøre flere ganger i løpet av sesongen for å ta best mulig vare på de. På den annen side – alt er bedre enn ingenting.

Nå er det i alle fall gjort for denne gang. Først blir de stående ute og lufte seg litt, og så pakker jeg de bort i esken sin så de er klare når høsten kommer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg