Noen gram ekstra…

Strikking er fremdeles en artig greie (i alle fall i min mening). Garn har jeg (fremdeles) en god del av selv om mye for tiden er pakket vekk så jeg ikke helt vet hva jeg har.

Det nyeste tilskuddet jeg er ferdig med er jeg veldig fornøyd med (kanskje noen andre også vil bli så fornøyd at de kjøper de til og med?). Mellomlange pulsvarmere – 14 cm for å være ganske nøyaktig. Garnet er Fin og består av 50% babyalpakka og 50% silke så her snakker vi en herlig mykhet og selv om de kanskje ikke er de helt varmeste, har jeg tro for at de likevel ville varmet nok for de fleste?

For meg er det viktig at et par er like og dermed ble det noen gram igjen av garnet (akkurat hvor mange er jeg usikker på for jeg har ikke veid, men kanskje 2-3 gram eller noe?). Utfordringen her blir de ekstra grammene – hva gjør jeg når det er såpass lite at jeg ikke kan få brukt det til noe fornuftig (eller kanskje noen har noen gode ideer jeg kan teste ut?)?

Uansett; jeg brukte fem dager og tenker at en grei pris ville vært kr 250 for paret – hva tenker du om den prisen? (jeg er usikker på hva garnet kostet når jeg kjøpte det, men flettene er litt kålete å strikke så det er litt jobb)

4 kommentarer
    1. Kjempefine pulsvarmere du har strikket. <3 Du kan jo strikke noen stripete, hvis du har noe garn i en annen farge. Eller legge opp med den lille resten,å fortsette i en annen farge. På den måten får du brukt opp alt.

      1. Takk 😊
        Jeg liker begge ideene dine, men dette garnet er så ulikt alt det andre garnet jeg har…Hm, kanskje jeg må kjøpe mer garn? 🤣

        1. Ja, det kan du jo, men da får du litt flere rester…….kanskje!!?? :))) Til et nytt par pulsvarmere syns jeg ikke det gjør noe om du ikke har akkurat likt garn. Går fint å bruke noe annet alpakka eller tynn ull. Du kan jo bruke den lille resten du har der som en liten heklekant på pulsvarmerne også. <3

          1. Heklekant på andre pulsvarmere!! Yes, den tror jeg at jeg kan gå for – jeg har sikkert noen ferdigstrikkede par som kan passe også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg