Noen er tregere enn andre…

For en stund tilbake puttet jeg flere ulike frø i jorda i plantekassen jeg har på verandaen. Regnet med at jeg måtte vente en stund, men ventetiden burde vært over nå. Eller, ikke for at ting skulle være ferdig vokst, men at det skulle ha spirt i det minste. Reddikene kom opp ganske grei og to av spinatfrøene spirte. Rødbeter er tregere, så selv om noen av dem er kommet opp så er de vanskelige å se. Salaten derimot, den burde vært opp for en stund siden, men der hadde det ikke skjedd en ting. Dermed gav jeg opp den salaten. På en måte i alle fall.

I kveld puttet jeg noen flere spinatfrø i jorden med håp om at det ville bli litt mer. Salaten sådde jeg bare på nytt, så nå er det bare å krysse fingrene å håpe at de faktisk spirer denne gangen. Jeg mener, jeg vet jo at noen frø er tregere enn andre til å spire, men salaten jeg sår har jeg sådd før og da har den vært ganske effektiv med spiringen. Hm, kanskje det har vært for kaldt om natten til at den hadde lyst til å spire? Uansett, nå er det flere frø i jorda så nå starter ventetiden nok en gang. Jeg skal ha salat!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg