Nedbetaling av studielånet

Det har tatt lang tid å nedbetale studielånet – jeg startet i 2011! Så nå har jeg holdt på i hele ti år, og jeg er fremdeles ikke ferdig. Ifølge lånekassen sine nettsider er jeg halveis i betalingsplanen – jeg kommer ikke til å være ferdig før i mai 2031… På den lyse side – siden jeg innimellom har betalt litt ekstra er i det minste terminbeløpet mindre enn det var. Hva det høyeste har vært er jeg ikke sikker på, men jeg startet å skrive ned tallene i januar 2019. På grunn av renter har beløpet variert noe, men det høyeste terminbeløpet var i februar 2020 – da var terminbeløpet på kr 1.141.

Med den ekstra betalingen jeg gjorde nå i desember (kr.2.000,-) har jeg endelige nådd ett av mine (mange) mål: terminbeløpet er under tusenlappen. For øyeblikket er terminbeløpet jeg har på studielånet på kr 991, så jeg føler det i det minste er noe fremgang. Skjønt, aller helst vil jeg bli kvitt hele studielånet da jeg på mange måter føler at jeg betaler på “gammel morro” (nevnte det her). Så er fristet til å betale en større sum på studielånet i januar; både for å få selve lånet mindre, men også så terminbeløpet blir enda lavere. Hva er dine tanker om å nedbetale studielånet raskere enn hva betalingsplanen til lånekassen sier?

1 kommentar
    1. Nå er det lenge siden jeg hadde studielån, men jeg betalte det ned mye før tiden. Syntes det var godt å bli ferdig med det. Blir litt gammel moro, enig i det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg